דוקרנים נגד יונים

יונה היא בעל חיים חביב למדי. הוא לא תוקף בני אדם ולעתים רבות אנו יכולים לראות יונים מסתובבות סביב אנשים היושבים על ספסלי הפארק ואוכלות פירורי לחם שאנשים זורקים להן. עם זאת, כאשר מדובר ביונים המקוננות בסביבתנו מדובר במפגע תברואתי שכדאי לנו להימנע ממנו. היונים מפיצות מחלות ווירוסים שונים, לשלשת היונה חומצית ועשויה להוות נזק לרכוש שלנו וגם הצווחות שלהן במהלך היונים כדי להרחיק את אויביהן הטבעיים לא ממש תורמות לנוחיות שלנו. ברוב המקרים דוקרנים נגד יונים יעשו את העבודה.

מהם דוקרנים נגד יונים?

דוקרנים נגד יונים היא שיטת הדברה הומנית נפוצה לצורך הרחקת יונים. אנו לא מחפשים לפגוע ביונים אלא להרחיקן אותן מהאזור שלנו ולעודד אותן לקונן במקום אחר מה שנקרא. כדי לעשות זאת נצטרך לבצע פעולות שיגרמו לאזור הנחיתה להיות ללא נוח ולא נעים עבורן וכך גם הן לא ירצו לקונן במקום שכזה. דוקרנים נגד יונים יעשו את העבודה בדרך כלל שכן מתקינים אותם על אזורי מישור בדרך כלל והקוצים הארוכים מופנים בזוויות שונות ומונעות את ההתיישבות והנחיתה הנוחה של היונה על האזור המישורי, לדוגמה: אדן החלון, מנוע המזגן המותקן על הקיר החיצוני של הדירה, דוד השמש, גג הבניין/הבית ועוד.

סוגים שונים של דוקרנים להרחקת יונים

דוקרנים מנירוסטה יהיו בדרך כלל הדוקרנים הנפוצים ביותר בשל עמידותם לאורך שנים רבות. הם עשויים מקוצים ארוכים, דקים וחזקים המותקנים בזווית שונות. יש מספר דגמים של דוקרנים מסוג זה כאשר השונים ביניהם הוא באורך וכמות הקוצים וכן המבנה שלהן בכל יחידה. דוקרני הנירוסטה עמידים בפני תנאי מזג האוויר השונים, בעלי מראה אסתטי ואף ניתן לצבוע אותם בקלות כדי להתאימם לעיצוב האזור שבו הן מותקנות.

דוקרנים מפלסטיק יהיו האופציה השנייה בדרך כלל. אלה יהיו זולים יותר מדוקרני הנירוסטה וגם קלים יותר להתקנה. עם זאת הקוצים פחות ארוכים בדרך כלל וכמובן שהפלסטיק אינו עמוד כמו הנירוסטה לאורך זמן. הפלסטיק עשוי להבלות מהר מאוד בתנאי מזג האוויר השונים אולם הוא פתאום טוב עבור מי שרוצה להתקין בעצמו את הדוקרנים, לחסוך בעלויות ולא מפריע לו פעם בשנה-שנתיים לחדש את הדוקרנים.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

לקוחות ממליצים

יצירת קשר

© כל הזכויות שמורות למוטי הדברה בירושלים.

דילוג לתוכן