דוקרנים להרחקת יונים

יונה היא חיה נהדרת אולם כאשר היא חיה מעט רחוק מאתנו. היונה אוהבת לקונן במקומות גבוהים כדי להישמר מסכנות פוטנציאליות ואויבים טבעיים ולכן מחפשות אדני חלון, עליות גג, גגות בתים ובניינים וצמרות עצים לקונן בהם. לרוב זה יהיה בסביבת בני האדם בשל הקרבה למזון ורחוק משטחים חקלאיים בהם יכולים להימצא טורפים פוטנציאליים בסבירות גבוהה יותר. היונים נחשבות למזיק לא קטן עבור האדם בשל הכינים שהן נושאות על עצמן והמחלות שעשויות להעביר, הלשלשת החומצית שיכולה לפגוע ברכוש ואפילו הצווחות הבלתי פוסקות במהלך היום יכולות להוות מטרד לא קטן. על כן חשוב מאוד לטפל בבעיה בהקדם. אחת האפשרויות הטובות ביותר היא באמצעות דוקרנים להרחקת יונים.

מהם דוקרנים להרחקת יונים?

דוקרנים להרחקת יונים היא שיטה נפוצה מאוד להרחקת יונים. מדובר ברצועות של דוקרנים המותקנות על חלקי מישור ובונות מעין מכשול המקשה על היונים לנחות. הדוקרנים קוצניים ואינם מאפשרים נחיתה נוחה ליונים שיבינו שהמשטח אינו נוח לנחיתה ואינו מתאים לקינון ויחפשו אחר אזור אחר. יש דוקרנים מפלסטיק ודוקרנים מנירוסטה וההבדלים ביניהם הם בגדלים, באיכות, במידת הצפיפות, בעמידות שלכם לאורך זמן ועוד.

סוגי דוקרנים

  • דוקרנים מנירוסטה – הדוקרנים הפופולריים ביותר הנם מנירוסטה. הם חזקים ועמידים יותר לאורך זמן. מעט יותר יקרים מדוקרני הפלסטיק אך זה לטווח הקצר, בטווח הארוך לא תחליפו כל שנה דוקרנים אז הם ישתלמו לכם הרבה יותר. הם מגיעים בכמה דגמים וצורות אפשריות, אורכים שונים של דוקרנים והם חזקים ועמידים יותר מעצם היותם חומר קשיח יותר מאשר הפלסטיק.
  • דוקרנים מפלסטיק – דוקרנים זולים יותר, לרוב בצבע לבן או שקוף. מתאימים לבעלי תקציב נמוך יותר ומספקים פתרון טוב לטווח קצר. אינם עמידים בתנאי מזג אוויר קיצוניים ובדרך כלל אחרי שנה-שנה וחצי יש להחליפם בדוקרנים חדשים. קל יותר להתקין אותם (בדרך כלל באמצעות הדבקה רגילה ולא קדיחה כמו במקרה של דוקרני הנירוסטה).

לסיכום: דוקרנים להרחקת יונים יהיו פתרון יעיל ואיכותי להרחקת היונים אולם כדאי לפנות אל מוטי הדברה בירושלים לטובת הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד לדוקרנים ולהתקנתם בצורה מקצועית ונכונה כדי שבאמת יהיו אפקטיביים נגד בעיית היונים שלכם.

דוקרנים להרחקת יונים – שאלות ותשובות

דוקרנים להרחקת יונים היא דרך מוכרת בכל הנוגע להפיכת המקום ללא נוח לנחיתה עבור היונים. בכך הם מרחיקים את היונים מאזורים אסטרטגיים שבהן הן רוצות להתקרב אלינו, להקים את הקן שלהן ולהביא גוזלים קטנים ונחמדים שלימים גם כן יהיו יונים שיחיו ככל הנראה באזור שלנו. על אף שמדובר בבעל חיים הנחשב לנחמד מאוד ולא תוקפני כלפי האדם היונים נחשבות למזיק לא קטן ולכן חשוב להרחיקן מהאזור שלנו.

תשובה: היונים נושאות על כנפיהן וירוסים וחיידקים שונים, כינים וקרדיות שיכולים להגיע לבני האדם ובעלי החיים הביתיים של בני האדם. אלה יכולים לגרום לאלרגיות שונות להתעורר וכן גירודים ומחלות שונות. אינכם רוצים את היונים בסביבתכם. בוודאי אם נוסיף לכך את העובדה שלשלשת היונה הנה חומצית ויכולה להזיק לרכוש. מכיוון שהיונים אוהבות לחיות בגובה הלשלשת ככל הנראה תמצא את עצמה על הרכב שלכם, הרצפה במרפסת, על מנוע המזגן שלכם או אפילו על דוד השמש שלכם אם הן מקוננות באזור זה.

תשובה: את היונים מרחיקים בשיטות שונות ולא פוגעים בהן. על כן נהוג להפוך את המקום ללא נוח ולא נעים לנחיתה וקינון. במקום שבו הן לא יכולות לנחות בקלות ובנוחות או במקום שבו הן מרגישות שנשקפת להן סכנה הן לא ירצו לקנן ויחפשו מקום אחר. ניתן להשתמש בשיטות שונות כמו דוקרנים להרחקת יונים, רשת נגד יונים, אמצעים אלקטרוניים, מכשירים אולטרא סוניים ועוד.

תשובה: דוקרנים להרחקת יונים היא שיטה יעילה שהתפתחה לאורך השנים לסוגים שונים של דוקרנים. יש כמה סוגים של דוקרנים במבנה שונה, אורך קוץ שונה וזוויות שונות שבהם הקוצים מסודרים.

תשובה: ישנם דוקרנים מפלסטיק ודוקרנים מנירוסטה. המומלצים ביותר יהיו בדרך כלל אלה מנירוסטה כיוון שהם עמידים יותר בפני תנאי מזג האוויר ויחזיקו מעמד לאורך שנים רבות יותר.

תשובה: את הדוקרנים מומלץ שיתקין מדביר מקצועי ומוסמך, במיוחד אם זה כולל עבודה בגובה. בעלות צנועה יחסית כשירות משלים לרכישת הדוקרנים אצל המדביר הוא יסדר לכם כל מה שצריך ואתם לא צריכים לסכן את עצמכן או לחשוש שמא תתקינו אותם בצורה לא נכונה.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

לקוחות ממליצים

יצירת קשר

© כל הזכויות שמורות למוטי הדברה בירושלים.

דילוג לתוכן